Forum Stare Forum Rzeczypospolitej Eskwilińskiej Strona Główna FAQ Użytkownicy Szukaj Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj Rejestracja
Stare Forum Rzeczypospolitej Eskwilińskiej
nowa strona i forum: www.eskwilinia.tnb.pl
 Projekt ordynacji wyborczej Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Śro 7:54, 25 Sie 2010 Powrót do góry

USTAWA
Z DNIA ........... 2010 ROKU
O ORDYNACJI WYBORCZEJ

Lex Wilcziniana de electionibus

Rozdział I
Przepisy ogólne


Artykuł 1.
Ustawa niniejsza określa zasady wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej, posłów do Rady Narodowej oraz burmistrzów i członków Zgromadzeń Gminnych.

Artykuł 2.
§. 1 Czynne i bierne prawo wyborcze w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej i posłów do Rady Narodowej przysługuje wszystkim obywatelom, którzy otrzymali obywatelstwo najpóźniej w dniu wyborów i którzy nie zostali tego prawa pozbawieni prawomocnym wyrokiem sądu.
§. 2 Czynne i bierne prawo wyborcze w wyborach burmistrzów i członków Zgromadzenia Gminnego przysługuje wszystkim obywatelom, którzy nie zostali tego prawa pozbawieni prawomocnym wyrokiem sądu i którzy zamieszkują na terenie danej gminy przynajmniej od 7 dni.

Artykuł 3.
§. 1 Sąd może orzec pozbawienie praw publicznych w przypadku przestępstw określonych w artykułach:
15 [zdrada stanu, szpiegostwo, sabotaż]
16 §. 1 [publiczne znieważanie Rzeczypospolitej, jej symboli i przedstawicieli]
17 [korupcja]
20 [łamanie zasad współżycia społecznego na forum]
Kodeksu Karzącego Rzeczypospolitej Eskwilińskiej z dnia 24 lutego 2010 roku.
§. 2 Artykuł 10 Kodeksu Karzącego Rzeczypospolitej Eskwilińskiej z dnia 24 lutego 2010 roku stosuje się odpowiednio.

Rozdział II
Krajowy Komisarz Wyborczy


Artykuł 4.
§. 1 Krajowego Komisarza Wyborczego (dalej: KKW) powołuje Prezydent Rzeczypospolitej na sześciomiesięczną kadencję.
§. KKW nie być złożony z urzędu przed upływem kadencji
§. 3 Kadencja KKW ulega skróceniu w przypadku:
a) śmierci KKW
b) zrzeczenia się przez KKW urzędu
c) prawomocnego wyroku Sądu Najwyżego, stwierdzającego naruszenie przez KKW Konstytucji lub ustaw w związku ze sprawowaniem przez KKW urzędu. Pociągnięcie KKW do odpowiedzialności może nastąpić tylko za zgodą Rady Narodowej, wyrażoną w uchwale.

Artykuł 5.
KKW nie może należeć do partii politycznych, kandydować w wyborach odbywających się trakcie trwania jego kadencji, sprawować innego urzędu ani pełnić innej funkcji publicznej.

Artykuł 6.
Do zadań KKW należy:
a) nadzorowanie przebiegu wyborów
b) prowadzenie rejestru wyborców
c) ogłaszanie wyników wyborów
d) nadzorowanie działalności partii politycznych
e) określanie zasad kampanii wyborczej.

Artykuł 7.
W przypadku, gdy stanowisko KKW jest puste i nie można powołać nowego lub gdy wystąpiła przeszkoda uniemożliwiająca sprawowanie urzędu przez KKW, jego obowiązki przejmuje ogłaszający wybory.

Rozdział III
Zasady ogólne wyborów


Artykuł 8.
§. 1 Wybory posłów do Rady Narodowej ogłasza Prezydent Rzeczypospolitej w terminie przewidzianym w Konstytucji.
§. 2 Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej ogłasza Przewodniczący Rady Narodowej w terminie przewidzianym w Konstytucji.
§. 3 Wybory członków Zgromadzeń Gminnych oraz burmistrzów ogłasza Minister Spraw Wewnętrznych, najpóźniej miesiąc przed upływem kadencji Zgromadzenia Gminnego lub burmistrza i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający najpóźniej 7 dni przed upływem kadencji Zgromadzenia Gminnego lub burmistrza.
§. 4 Zarządzenie o ogłoszeniu wyborów określi kalendarz wyborczy i zasady zgłaszania kandydatów.

Artykuł 9.
§. 1 W przeddzień wyborów KKW podaje do publicznej wiadomości rejestr wyborców, zawierający listę uprawnionych do głosowania.
§. 2 Rejestr wyborców uzupełniany jest automatycznie o każdą osobę, która po ogłoszeniu rejestru wyborców otrzymała obywatelstwo eskwilińskie.

Artykuł 10.
Wybory są ważne, gdy udział w nich weźmie przynajmniej połowa uprawnionych do głosowania.

Artykuł 11.
Nie można kandydować jednocześnie w kilku wyborach.

Artykuł 12.
Skargi na przebieg wyborów należy składać w Sądzie Najwyższym w terminie 3 dni od wyborów. W przypadku złożenia co najmniej 2 skarg, Sąd Najwyższy w pełnym składzie wydaje orzeczenie o ważności lub nieważności wyborów. W razie unieważnienia wyborów, muszą one być ponownie przeprowadzone w terminie 7 dni od wydania orzeczenia.

Rozdział IV
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej


Artykuł 13.
Kadencja Prezydenta Rzeczypospolitej wynosi 6 miesięcy.

Artykuł 14.
Kandydaci na Prezydenta Rzeczypospolitej zgłaszają się sami. Ich kandydatura może być zarejestrowana, jeśli poprze ją co najmniej 3 obywateli.

Artykuł 15.
Prezydentem Rzeczypospolitej zostaje kandydat, na którego oddano więcej niż połowę ważnie oddanych głosów.

Artykuł 16.
§. 1 W przypadku, gdy liczba kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej przekracza 2 i żaden z nich nie uzyskał w pierwszym głosowaniu odpowiedniej większości głosów, przeprowadza się drugą turę wyborów. Do drugiej tury wyborów przechodzą dwaj kandydaci, którzy w pierwszym głosowaniu otrzymali kolejno największą liczbę głosów.
§. 2 W przypadku, gdy do wyborów zgłosi się jeden kandydat głosowanie odbywa się tylko nad jego kandydaturą. Kandydat zostaje Prezydentem Rzeczypospolitej, jeśli ponad połowa ważnie oddanych głosów opowie się za jego kandydaturą. W razie nie uzyskania tej większości, stosuje się procedurę przewidzianą w §. 3
§. 3 W przypadku, gdy nie zgłosi się żaden kandydat w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej, Przewodniczący Rady Narodowej w terminie 2 dni ogłasza nowe wybory i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający w ciągu 14 dni od upływu terminu zgłaszania kandydatów.

Artykuł 17.
W przypadku gdyby przed zakończeniem wyborów jeden z kadydatów zmarł lub utracił prawa wyborcze, wybory są ponawiane, zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 16 §.3

Rozdział V
Wybory posłów do Rady Narodowej


Artykuł 18.
Rada Narodowa liczy 5 posłów, a jej kadencja wynosi 4 miesiące.

Artykuł 19.
§. 1 Kandydaci na posłów do Rady Narodowej zgłaszają się sami, lub zgłaszają ich komitety wyborcze.
§. 2 Komitet wyborczy może stworzyć grupa co najmniej 3 obywateli oraz partia polityczna.

Artykuł 20.
§. 1 Lista wyborcza zawiera nazwiska wszystkich, którzy z tej listy startują.
§. 2 Wyborca, oddając głos na kandydata z danej listy, głosuje zarazem na jego listę wyborczą.
§. 3 Kandydaci zgłoszeni przez ten sam komitet wyborczy startują z tej samej listy wyborczej.
§. 4 Kandydaci, którzy zgłosili się sami (kandydaci niezależni) decydują, czy startują z listy wyborczej istniejącego komitetu wyborczego za zgodą tego komitetu, czy z listy wspólnej dla kilku kandydatów niezależnych za zgodą startujących z tej listy, czy z własnej listy wyborczej.
§. 5 Kolejność nazwisk na liście wyborczej ustalają wystawiający daną listę.

Artykuł 21.
§. 1 Posłem z danej listy wyborczej zostaje kandydat, który otrzymał najwięcej głosów spośród kandydatów tej listy. W razie równości otrzymanych głosów, posłem zostaje kandydat z wyższego miejsca na liście wyborczej.
§. 2 Liczbę miejsc w Radzie Narodowej przypadającą danej liście wyborczej otrzymuje się dzieląc liczbę głosów ważnych oddanych na tę listę przez liczbę wszystkich ważnie oddanych głosów, a otrzymany iloraz mnożąc przez liczbę wszystkich miejsc w Radzie Narodowej. Uzyskanej częsci ułamkowej, zwanej dalej resztą, nie bierze się pod uwagę.
§. 3 Miejsca nieobsadzone przy zastosowaniu powyższej procedury przypadają tym listom wyborczych, których reszta jest najwyższa, po jednym miejscu na każdą listę.
§. 4 W razie równości uzyskanych reszt, mandat przypada tej liście, której kandydat, który nie dostał się do Rady Narodowej po zastosowaniu procedur opisanych w §§. 2-3, uzyskał najwyższy wynik indywidualny.
§. 5 W razie równości wyników indywidualnych kandydatów z danych list, mandat przypada tej liście, która na podstawie poprzednich procedur nie otrzymała żadnego miejsca w Radzie Narodowej.
§. 6 Gdyby i to nie rozstrzygnęło, decyduje losowanie. [lub wybory uzupełniające, ale to rozwiązanie zanadto poprawiałoby to sytuację partii dużych]

Artykuł 22.
W przypadku, gdy liczba kandydatów nie przewyższa liczby miejsc w Radzie Narodowej, wybory nie są przeprowadzane, a mandat otrzymują wszyscy kandydaci.

Artykuł 23.
§. 1 Wybory uzupełniające do Rady Narodowej przeprowadza się gdy liczba posłów w Radzie Narodowej spadnie poniżej 5.
§. 2 Wybory uzupełniające do Rady Narodowej ogłaszane są i przeprowadzane na zasadach ogólnych.
§. 3 Jeśli przeprowadzenie wyborów uzupełniających nie jest możliwe, Rada Narodowa pracuje w uszczuplonym składzie, do czasu ustania przeszkody.
§. 4 Gdyby liczba posłów w Radzie Narodowej spadła poniżej 3, a przeprowadzenie wyborów uzupełniających nadal nie byłoby możliwe, Prezydent Rzeczypospolitej ogłosi stan wyjątkowy. [tu mam pewne wątpliwości co do takiego rozwiązania, co o nim sądzicie?]

Rozdział VI
Wybory samorządowe


Artykuł 24.
Kadencja burmistrza trwa 4 miesiące.

Artykuł 25.
§. 1 Kandydaci na burmistrza zgłaszają się sami lub zgłaszają ich komitety wyborcze.
§. 2 Komitet wyborczy może stworzyć grupa co najmniej 3 obywateli uprawnionych do głosowania na terenie danej gminie oraz partia polityczna.

Artykuł 26.
Burmistrzem zostaje kandydat, na którego oddano więcej niż połowę ważnie oddanych głosów.

Artykuł 27.
§. 1 W przypadku, gdy liczba kandydatów na burmistrza przekracza 2 i żaden z nich nie uzyskał w pierwszym głosowaniu odpowiedniej większości głosów, przeprowadza się drugą turę wyborów. Do drugiej tury wyborów przechodzą dwaj kandydaci, którzy w pierwszym głosowaniu otrzymali kolejno największą liczbę głosów.
§. 2 W przypadku, gdy do wyborów zgłosi się jeden kandydat głosowanie odbywa się tylko nad jego kandydaturą. Kandydat zostaje burmistrzem, jeśli ponad połowa ważnie oddanych głosów opowie się za jego kandydaturą. W razie nie uzyskania tej większości, stosuje się procedurę przewidzianą w §. 3
§. 3 W przypadku, gdy nie zgłosi się żaden kandydat w wyborach na burmistrza, Minister Spraw Wewnętrznych w terminie 2 dni ogłasza nowe wybory i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający w ciągu 7 dni od upływu terminu zgłaszania kandydatów. Do czasu przeprowadzenia wyborów obowiązki burmistrza pełni komisarz wskazany przez Przewodniczącego Rady Rządowej.

Artykuł 28.
W przypadku gdyby przed zakończeniem wyborów jeden z kadydatów zmarł lub utracił prawa wyborcze, wybory są ponawiane, zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 27 §.3

Artykuł 29.
Zgromadzenie Gminne liczy 5 członków, a jego kadencja wynosi 4 miesiące.

Artykuł 30.
W przypadku, gdy liczba uprawnionych do głosowania na terenie danej gminy nie przekracza 8, wybory do Zgromadzenia Gminnego nie są przeprowadzane, a Zgromadzenie Gminne tworzą wszyscy uprawnieni do głosowania za wyjątkiem burmistrza gminy.

Artykuł 31.
Wybory i wybory uzupełniające do Zgromadzenia Gminnego przeprowadzane są analogicznych zasadach jak wybory do Rady Narodowej.

Rodział VII
Przepis końcowe


Artykuł 32.
Uchyla się Ustawę o ordynacji wyborczej z dnia 17 września 2009 roku (KPRE/U/12/09; Lex Luczakiana de electionibus) wraz z późniejszymi zmianami.

Artykuł 33.
Ustawa wchodzi w życie w dniu ogłoszenia.
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Śro 8:46, 25 Sie 2010 Powrót do góry

Czy możemy zacząć debatę?
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Śro 16:37, 25 Sie 2010 Powrót do góry

Przepraszam, zapomniałem. Debata potrwa do 1 września.
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Śro 17:05, 25 Sie 2010 Powrót do góry

Czy Zgromadzenie musi mieć 5 członków? 3 wystaczyłoby w zupełności, to nie parlament.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Śro 17:29, 25 Sie 2010 Powrót do góry

Racja, 5 to za dużo. Trochę mechanicznie spisałem z RN.
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Czw 8:54, 26 Sie 2010 Powrót do góry

Zresztą to i tak czysta formalność. Ciekawy pomysł z tą demokracją bezpośrednią w samorządach. Tylko czy będzie działał?

EDIT:
Artykuł 11. uniemożliwia kandydowanie równocześnie w wyborach na prezydenta i na posła albo na posła i burmistrza. Wobec tego zgłaszam kolejną poprawkę i wnioskuję o usunięcie artykułu 11.

EDIT 2:
Wnioskuję też o usunięcie artykułu 10.


Ostatnio zmieniony przez Jaskoviakus Anonimus dnia Czw 9:09, 26 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Czw 9:27, 26 Sie 2010 Powrót do góry

W poprzednich wyborach podnosiły się głosy, że nie powinno być tak, że startuje się i na Prezydenta i na posła. Teraz uniknęlibyśmy tych wątpliwości.

Nad obiema poprawkami przeprowadzimy głosowanie.
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Czw 10:07, 26 Sie 2010 Powrót do góry

Owszem, pojawiały się, bo nie powinno się tak robić. Ale nie wszystko, czego nie powinno się robić ma być prawnie zakazane.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Nie 10:03, 29 Sie 2010 Powrót do góry

Rozpoczynam głosowanie. W trakcie debaty złoszono dwie poprawki, więc proszę się do nich ustosunkować.

cała ustawa - uti rogas
poprawka I (usunięcie art. 10) - uti rogas
poprawka II (usunięcie art. 11) - antiquo

Przy okazji proszę donów Łuczaka i Khadila o aktywniejszy udział w pracach Komitetu, a przynajmniej o branie udziału w głosowaniach.
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Nie 11:20, 29 Sie 2010 Powrót do góry

Cała ustawa - za.
Poprawka I - za.
Poprawka II - za.
Zobacz profil autora
Cheewazz Khadil
Administracja państwowa



Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 589 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Pon 9:11, 30 Sie 2010 Powrót do góry

Zgłaszam sprzeciw. Debata miała potrwać do 1 września. Nie wiem czy zgłoszę jakieś wnioski, lub pytania, ale ze względu na utrudniony dostęp do internetu w ostatnich dniach nie miałem jeszcze dość czasu by w całości zapoznać się z proponowaną tu ustawą. Wnoszę więc o dotrzymanie wstępnego ustalenia, iż debata potrwa do 1 września.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Pon 9:24, 30 Sie 2010 Powrót do góry

W takim razie wznawiam debatę do pierwszego września.
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Pon 9:56, 30 Sie 2010 Powrót do góry

Czyli - mój i Pana głos są uznane za niebyłe, tak?
Zobacz profil autora
Cheewazz Khadil
Administracja państwowa



Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 589 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Pon 14:00, 30 Sie 2010 Powrót do góry

Dziękuje za wstrzymanie głosowania. Oto wynik mojej pracy nad tą ustawą:

Błędy redakcyjne:
1. Artykuł 4. Brak numeru paragrafu przy paragrafie 2. W paragrafie 2 owego artykułu brakuje słowa ,,może” po słowie ,,nie”
Błędy logiczne i merytoryczne:
1. Czy pojęcia ,,skrócenie kadencji” i ,,złożenie z urzędu” nie pokrywają się znaczeniowo przy paragrafie 3 litera c.? Osobiście proponowałbym takie brzmienie całego artykułu 4:
Artykuł 4.
§. 1 Krajowego Komisarza Wyborczego (dalej: KKW) powołuje Prezydent Rzeczypospolitej na sześciomiesięczną kadencję.
§. 2 KKW nie może być złożony z urzędu przed upływem kadencji w inny sposób niż prawomocnym wyrokiem sądu, stwierdzającego naruszenie przez KKW Konstytucji lub ustaw w związku ze sprawowaniem przez KKW urzędu. Pociągnięcie KKW do odpowiedzialności może nastąpić tylko za zgodą Rady Narodowej, wyrażoną w uchwale.
§. 3 Kadencja KKW ulega skróceniu w przypadku:
a) śmierci KKW
b) zrzeczenia się przez KKW urzędu
2. Art.7 jest bardzo nieprecyzyjny. Proponuje takie brzmienie tego art:
Artykuł 7.
W przypadku, gdy stanowisko KKW zostało opróżnione w czasie wyborów, lub stanowisko KKW nie zostałoby obsadzone przed wyborami, jego obowiązki przejmuje ogłaszający wybory.
3. Art. 17 jest źle sformułowany, gdyż art.16. §.3 mówi o sytuacji gdy nie zgłosi się żaden kandydat. Moim zdaniem należy wykreślić ten artykuł. Jeśli którykolwiek z kandydatów umrze lub utraci prawa wyborcze- wybory powinny być kontynuowane. Chyba, że w ten sposób pozostanie tylko jeden kandydat. Wtedy cały proces wyborów powinien być powtórzony. Podobnie art. 28.
4. Art.16 i 27. (II tura wyborów prezydenta i burmistrza) można wykreślić słowa ,, gdy liczba kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej/burmistrza przekracza 2” i zastąpić je słowami ,,gdy żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej większości”. Jest jasne, iż jeżeli było dwóch kandydatów(lub tym bardziej mniej) to ktoś musiał uzyskać ponad połowę głosów (lub obaj uzyskali równą ilość- wtedy II tura).
Proponowane poprawki wynikające z osobistych przekonań:
1. Art.10- powinien być wykreślony! Wybory powinny być zawsze ważne o ile nie doszło w nich do manipulacji. Wymagana połowa głosów jest wymogiem który może doprowadzić do patu wyborczego w którym to nie zostanie wybrany odpowiedni organ przedstawicielski, gdyż obywatele nie wykażą aktywności w wyborach.
2. Art.11- uważam, iż ten także powinien być wykreślony. Można startować w kilku wyborach i nie widzę w tym nic nieuczciwego.
3. Art.12- uważam, iż jedna skarga powinna wystarczyć. Nasze społeczeństwo jest małe i dwie skargi to naprawdę dużo. Poza tym dlaczego jedna skarga, poparta nawet niezaprzeczalnymi dowodami oszustwa wyborczego, lub jakiejkolwiek nieprawidłowości w wyborach miała by być pominięta przez sąd? Czy brzmienie tego przepisu zgodne jest z zasadą państwa prawnego i prawa do procesu?
4. Myśle, iż art.23 powinniśmy ograniczyć tylko do 1 i 2 paragrafu. Jeszcze nigdy się chyba nie zdarzyło by którykolwiek z naszych posłów utracił mandat. Może się tak stać tylko i wyłącznie wtedy kiedy zajmie jakieś stanowisko które nie można łączyć z mandatem posła, albo gdyby ze względu na jakieś straszne przestępstwo RN zgodziła się uchylić mandat posła. Myślę, iż takie sytuacje zachodzić będą raczej rzadko. Gdyby wybory uzupełniające nie przyniosły skutku po prostu zarządzi się kolejne wybory. Myślę, iż nie powinno być z tym problemu.

Reasumując oto lista moich poprawek (prosiłbym o przegłosowanie ich właśnie w takiej kolejności:
1. Dopisanie w art. 4 słowa ,,może” po słowie ,,nie” i dodadanie numeru 2 przy paragrafie drugim
2. Nadanie art. 4 poniższego brzmienia:
Artykuł 4.
§. 1 Krajowego Komisarza Wyborczego (dalej: KKW) powołuje Prezydent Rzeczypospolitej na sześciomiesięczną kadencję.
§. 2 KKW nie może być złożony z urzędu przed upływem kadencji w inny sposób niż prawomocnym wyrokiem sądu, stwierdzającego naruszenie przez KKW Konstytucji lub ustaw w związku ze sprawowaniem przez KKW urzędu. Pociągnięcie KKW do odpowiedzialności może nastąpić tylko za zgodą Rady Narodowej, wyrażoną w uchwale.
§. 3 Kadencja KKW ulega skróceniu w przypadku:
a) śmierci KKW
b) zrzeczenia się przez KKW urzędu
3. Nadanie art. 7 takiego brzmienia:
Artykuł 7.
W przypadku, gdy stanowisko KKW zostało opróżnione w czasie wyborów, lub stanowisko KKW nie zostałoby obsadzone przed wyborami, jego obowiązki przejmuje ogłaszający wybory.
4. Nadanie art. 17 takiego brzmienia:
Artykuł 17.
W przypadku gdyby przed zakończeniem wyborów jeden z kadydatów zmarł lub utracił prawa wyborcze i w wyniku tego faktu w wyborach pozostałby tylko jeden kandydat, Przewodniczący Rady Narodowej w terminie 2 dni ogłasza nowe wybory i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający w ciągu 14 dni od upływu terminu zgłaszania kandydatów. (uważam, iż to powtórzenie względem art.16 jest potrzebne).
5. Jeśli poprawka 4 zostanie odrzucona to proponuje takie brzmienie art. 17
Artykuł 17.
W przypadku gdyby przed zakończeniem wyborów jeden z kadydatów zmarł lub utracił prawa wyborcze, Przewodniczący Rady Narodowej w terminie 2 dni ogłasza nowe wybory i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający w ciągu 14 dni od upływu terminu zgłaszania kandydatów.
6. W artykule 16 słowa ,,gdy liczba kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej przekracza 2 i żaden z nich nie uzyskał w pierwszym głosowaniu odpowiedniej większości głosów” zamienia się na słowa ,, ,,gdy żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej większości głosów”, a słowa ,,drugą turę wyborów” na ,,kolejną turę wyborów” (na wypadek gdyby głosy rozłożyły się równo w II turze możliwa jest trzecia tura). Analogiczne i odpowiednio sformułowane zmiany wprowadza się w artykule 27, gdzie podmiotem jest burmistrz.
7. Wykreślenie art. 10.
8. Wykreślenie art.11
9. W artykule 12 słowa ,,co najmniej 2 skarg” zastępuje się słowem ,,skargi”.
10. Wykreślenie w art.23 paragrafów następującym po paragrafie drugim.

Jak to mówią- lepiej późno niż wcale. Proszę także o przedłużenie debaty o dwa dni tj. do 3 września, jako, iż wniosłem wiele poprawek i myślę, iż dyskusja nad nimi może dużo wnieść.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Wto 12:48, 31 Sie 2010 Powrót do góry

Uff! Od czasu debaty nad pierwszym projektem Konstytucji, u zarania Państwa nie było tylu poprawek! Cieszy mnie ta aktywność Smile

Jako projektodawca przyjmuję bez głosowania poprawki do artykułów: 4, 7, 12, 16, 27
Wykreślam też art. 10 o frekwencji.

Art. 11 - głosowanie; jeśli wprowadzimy możliwość podwójnej kandydatury (która zresztą mi nie wadzi tak bardzo) stworzymy sobie problem w przypadku, gdy delikwent zostanie wybrany w obu miejscach startu. Jednego stanowiska musi się zrzec, więc na drugie znowu wybory?

Art. 17 - moim zdaniem jest dobrze sformułowany gdyż mówi o procedurze (np. temin nowych wyborów) z art. 16 §. 3, czyli choć hipotezy tych przepisów są różne, stosujemy tę samą dyspozycję Co do samego jego sensu uważam, że jest to i tak sytuacja nadzwyczajna. Mimo, że kandydaci zgłaszają się sami, to są oni przedstawicielami pewnych sił politycznych, które nie powinny być pozbawione prawa wystawienia nowego kandydata. Nad tą poprawką przeprowadzimy głosowanie.

Art. 23 - przepis ten jest potrzebny, stworzyłem go pod wpływem doświadczeń z lipca i sierpnia zeszłego roku, kiedy nie można było stworzyć Rady więcej niż 3 osobowej (z czego tylko 2 posłów aktywnych). Po drugie, myślę, że sytuacje utraty mandatu nie muszą być wcale takie rzadki. A nawet jeśli rzadkie by były to, po trzecie, lepiej stworzyć zawczasu stosowne regulacje. Głosowanie.

Jeśli nie uda się nam zakończyć debaty, przedłużę ją.


Ostatnio zmieniony przez Marcin Wilczyński dnia Wto 12:51, 31 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie GMT