Forum Stare Forum Rzeczypospolitej Eskwilińskiej Strona Główna FAQ Użytkownicy Szukaj Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj Rejestracja
Stare Forum Rzeczypospolitej Eskwilińskiej
nowa strona i forum: www.eskwilinia.tnb.pl
 Projekt ordynacji wyborczej Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Adam de Sigmund
Najwyższe władze państwowe



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 806 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Wto 13:40, 31 Sie 2010 Powrót do góry

Artykuł 23ptk. 4- czemu od razu stan wyjątkowy? Można by uznać wybory za nieważne i Prezydent miałby całość władzy wykonawczej i ustawodawczej aż do czasu rozpisania następnych wyborów.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Wto 14:14, 31 Sie 2010 Powrót do góry

Ale do czasu obrania nowej Rady warto uregulować zasady, na jakich będzie funkcjonowało Pańśtwo, a zrobi się to właśnie w dekrecie.
Zobacz profil autora
Cheewazz Khadil
Administracja państwowa



Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 589 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Wto 15:17, 31 Sie 2010 Powrót do góry

Cieszę się, iż taka liczba moich poprawek zyskała uznanie twórcy projektu. Co zaś się tyczy spornych kwestii:
Art.11- Nie ponowne wybory, a wybory uzupełniające. Tak się dzieje w wielu współczesnych państwach, np. w Polsce. Wybory uzupełniające nie wstrzymują prac nowo wybranych organów. Rozpatrzmy konsekwencję. Mamy możliwość startowania w wyborach: do RN, prezydenckich, na burmistrza i samorządowych. Jeśli ktoś startuje we wszystkich wyborach i wszędzie wygra, to jakie stanowisko wybierze? Z pewnością stanowisko Prezydenta, gdyż daje dużą władzę, ale także wspaniały prestiż. Wtedy opróżnia się stanowisko burmistrza, posła i członka zgromadzenia gminnego (radnego? Rajcy? W sumie tytuł takiej osoby nie jest określony…). W przypadku burmistrza trzeba zarządzić nowe wybory, ale w przypadku zgromadzenie gminnego i RN owe organy funkcjonują w pomniejszonym składzie, aż do przeprowadzenia wyborów uzupełniających. Jak widać nie ma takiego wielkie zamieszania z tymi wyborami. Wydaje mi się, iż każdy powinien mieć wolną drogę w wyborze w ilu wyborach chce uczestniczyć.
Art.17- Może faktycznie ma pan rację don Lupinusie, iż redakcja art.17 jest dopuszczalna. Mimo to, utrzymuję w mocy moją poprawkę nr.4, natomiast wycofuje poprawkę nr.5. Uważam, iż sytuacje przewidziane w art. 17 tj. utrata praw wyborczych lub śmierć zdarzać się będą rzadko, możliwe, iż nigdy tak się nie zdarzy. A jeśli się zdarzy? No cóż… czy jest sens organizować nowe wybory? Wszak czas wyborów jest czasem szkodliwym dla państwa, gdyż sieje niepewność i zamęt. Moja poprawka uznaje taki niebezpieczny proces jak ogłaszanie ponownych wyborów za konieczny tylko w chwili gdy wraz ze śmiercią (lub utratą praw wyborczych) jednego z kontrkandydatów o urząd ubiegał by się tylko jeden kandydat. W takiej chwili trzeba ogłosić ponowne wybory.
Art.23- doświadczenia z lipca i sierpnia? Czy ktokolwiek wtedy utracił wtedy mandat? Nie. Wtedy została rozwiązana RN. A to coś zupełnie innego. Tutaj już nie ma mowy o wyborach uzupełniających, tylko zwykłych wyborach. Moja poprawka odnosi się do paragrafów 3 i 4 tego artykułu. Tzn. uważam, iż wybory uzupełniające powinny być bezwzględnie ogłaszane. To oczywiste, iż do czasu wyboru nowego posła RN funkcjonuje w uszczuplonym składzie. Natomiast co ma znaczyć ,,jeśli przeprowadzenie wyborów uzupełniających nie jest możliwe”? Jest to bardzo poważna klauzula którą można łatwo nadużywać. Zaś paragraf 4. Jest zupełnie niepotrzebny. Stan wyjątkowy ogłaszany jest wtedy kiedy to niezbędne. Jeśli Prezydent uzna, iż 3 posłów nie może tworzyć ustaw do czasu przeprowadzenia wyborów uzupełniających to ogłosi stan nadzwyczajny, jeśli nie to nie.

Przy okazji. Czy burmistrz może być jesnocześnie posłem? Czy członek zgromadzenia gminnego może być jednocześnie posłem? Bo chyba te kwestie zostały pominięte przy tworzeniu tego projektu. (kwestia Prezydenta jest uregulowana, bo prezydent nie może pełnić żadnych innych urzędów czy godności państwowych)
Zobacz profil autora
Max Wereman
Administracja państwowa



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 369 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Wto 15:41, 31 Sie 2010 Powrót do góry

Właśnie. Jak mój przedmówca potrzeba dokładnego sprecyzowania, czy osoby które są zatrudnieni w administracji regionalnej też mają prawo do jednoczesnej pracy w Radzie Narodowej.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Wto 20:10, 31 Sie 2010 Powrót do góry

Cives!

Jak już pisałem, podwójna kandydatura nie wadzi mi tak bardzo. Dlatego niech będzie po woli mocium donów z art. 11

Co do art. 23, miałem na myśli doświadczenia lipca i sierpnia zeszłego, 2009, roku. Wtedy faktycznie rzec biorąc Rada liczyła 2 członków, co było przyczyną wielu problemów. Może rzeczywiście, pisanie o wyborach i pracy w mniejszym gronie nie jest potrzebne. Natomiast paragraf o stanie wyjątkowym - jest. A ogłaszany byłby dopiero, gdy Rada liczyłaby mniej niż 3 członków, czyli np. 2. Zwrot ,,gdyby wybory uz. nadal nie były możliwe do przeprowadzenie" musi być niedookreślony. Jest to typowa klauzula-guma, dostosowana do sytuacji nadzwyczajnych. Wyolbrzymiasz niebezpieczeństwo nadużyć, don Khadilu, nasze państwo jest małe, kontrola społeczna duża. Przepis Konstytucji, który daje Prezydentowi możliwość rozwiązania Rady w każdej chwili, z jakiegokolwiek powodu - to jest dopiero kuriozum i niebezpieczeństwo!

Popieram rozwiązanie (mamy za mało ludzi), w którym można być jednocześnie posłem i burmistrzem lub rajcą (ten termin mi się podoba, możemy jednak zastanowić się nad rodzimym, eskwilińskim terminem). Chyba nie potrzeba dodatkowych regulacji dla takiego rozstrzygnięcia.

Dixi.


Ostatnio zmieniony przez Marcin Wilczyński dnia Wto 20:14, 31 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Adam de Sigmund
Najwyższe władze państwowe



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 806 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Wto 20:54, 31 Sie 2010 Powrót do góry

Prezydent powinien mieć możliwość rozwiązania Rady Narodowej w każdej chwili, chociaż powinien dokładnie argumentować dlaczego i mieć na uwadze fakt, iż jej dalsza egzystencja jest bezowocna lub szkodzi Państwu.
Zobacz profil autora
Cheewazz Khadil
Administracja państwowa



Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 589 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Wto 22:10, 31 Sie 2010 Powrót do góry

W takim razie mamy koniec końców dwie poprawki, jako, iż na resztę proponowanych zmian przystał autor projektu.

Poprawka nr. 1
Nadanie art. 17 takiego brzmienia:
Artykuł 17.
W przypadku gdyby przed zakończeniem wyborów jeden z kadydatów zmarł lub utracił prawa wyborcze i w wyniku tego faktu w wyborach pozostałby tylko jeden kandydat, Przewodniczący Rady Narodowej w terminie 2 dni ogłasza nowe wybory i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający w ciągu 14 dni od upływu terminu zgłaszania kandydatów.
Poprawka nr.2
Wykreślenie z art 23 paragrafów następujących po paragrafgie nr.2 tj, paragrafów nr.3 i 4.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Śro 9:48, 01 Wrz 2010 Powrót do góry

Jeśli donowie mają jeszcze coś dodania, to proszę to zrobić. Dziś o godz. 20 zamknę debatę i rozpocznę głosowanie.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Śro 18:29, 01 Wrz 2010 Powrót do góry

USTAWA
Z DNIA ........... 2010 ROKU
O ORDYNACJI WYBORCZEJ

Lex Wilcziniana de electionibus

Rozdział I
Przepisy ogólne


Artykuł 1.
Ustawa niniejsza określa zasady wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej, posłów do Rady Narodowej oraz burmistrzów i członków Zgromadzeń Gminnych.

Artykuł 2.
§. 1 Czynne i bierne prawo wyborcze w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej i posłów do Rady Narodowej przysługuje wszystkim obywatelom, którzy otrzymali obywatelstwo najpóźniej w dniu wyborów i którzy nie zostali tego prawa pozbawieni prawomocnym wyrokiem sądu.
§. 2 Czynne i bierne prawo wyborcze w wyborach burmistrzów i członków Zgromadzenia Gminnego przysługuje wszystkim obywatelom, którzy nie zostali tego prawa pozbawieni prawomocnym wyrokiem sądu i którzy zamieszkują na terenie danej gminy przynajmniej od 7 dni.

Artykuł 3.
§. 1 Sąd może orzec pozbawienie praw publicznych w przypadku przestępstw określonych w artykułach:
15 [zdrada stanu, szpiegostwo, sabotaż]
16 §. 1 [publiczne znieważanie Rzeczypospolitej, jej symboli i przedstawicieli]
17 [korupcja]
20 [łamanie zasad współżycia społecznego na forum]
Kodeksu Karzącego Rzeczypospolitej Eskwilińskiej z dnia 24 lutego 2010 roku.
§. 2 Artykuł 10 Kodeksu Karzącego Rzeczypospolitej Eskwilińskiej z dnia 24 lutego 2010 roku stosuje się odpowiednio.

Rozdział II
Krajowy Komisarz Wyborczy


Artykuł 4.
§. 1 Krajowego Komisarza Wyborczego (dalej: KKW) powołuje Prezydent Rzeczypospolitej na sześciomiesięczną kadencję.
§. 2 KKW nie może być złożony z urzędu przed upływem kadencji w inny sposób niż prawomocnym wyrokiem sądu, stwierdzającego naruszenie przez KKW Konstytucji lub ustaw w związku ze sprawowaniem przez KKW urzędu. Pociągnięcie KKW do odpowiedzialności może nastąpić tylko za zgodą Rady Narodowej, wyrażoną w uchwale.
§. 3 Kadencja KKW ulega skróceniu w przypadku:
a) śmierci KKW
b) zrzeczenia się przez KKW urzędu

Artykuł 5.
KKW nie może należeć do partii politycznych, kandydować w wyborach odbywających się trakcie trwania jego kadencji, sprawować innego urzędu ani pełnić innej funkcji publicznej.

Artykuł 6.
Do zadań KKW należy:
a) nadzorowanie przebiegu wyborów
b) prowadzenie rejestru wyborców
c) ogłaszanie wyników wyborów
d) nadzorowanie działalności partii politycznych
e) określanie zasad kampanii wyborczej.

Artykuł 7.
W przypadku, gdy stanowisko KKW zostało opróżnione w czasie wyborów, lub stanowisko KKW nie zostałoby obsadzone przed wyborami, jego obowiązki przejmuje ogłaszający wybory.

Rozdział III
Zasady ogólne wyborów


Artykuł 8.
§. 1 Wybory posłów do Rady Narodowej ogłasza Prezydent Rzeczypospolitej w terminie przewidzianym w Konstytucji.
§. 2 Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej ogłasza Przewodniczący Rady Narodowej w terminie przewidzianym w Konstytucji.
§. 3 Wybory członków Zgromadzeń Gminnych oraz burmistrzów ogłasza Minister Spraw Wewnętrznych, najpóźniej miesiąc przed upływem kadencji Zgromadzenia Gminnego lub burmistrza i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający najpóźniej 7 dni przed upływem kadencji Zgromadzenia Gminnego lub burmistrza.
§. 4 Zarządzenie o ogłoszeniu wyborów określi kalendarz wyborczy i zasady zgłaszania kandydatów.

Artykuł 9.
§. 1 W przeddzień wyborów KKW podaje do publicznej wiadomości rejestr wyborców, zawierający listę uprawnionych do głosowania.
§. 2 Rejestr wyborców uzupełniany jest automatycznie o każdą osobę, która po ogłoszeniu rejestru wyborców otrzymała obywatelstwo eskwilińskie.

Artykuł 10.
Skargi na przebieg wyborów należy składać w Sądzie Najwyższym w terminie 3 dni od wyborów. W przypadku złożenia co najmniej 1 skargi, Sąd Najwyższy w pełnym składzie wydaje orzeczenie o ważności lub nieważności wyborów. W razie unieważnienia wyborów, muszą one być ponownie przeprowadzone w terminie 7 dni od wydania orzeczenia.

Rozdział IV
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej


Artykuł 11.
Kadencja Prezydenta Rzeczypospolitej wynosi 6 miesięcy.

Artykuł 12.
Kandydaci na Prezydenta Rzeczypospolitej zgłaszają się sami. Ich kandydatura może być zarejestrowana, jeśli poprze ją co najmniej 3 obywateli.

Artykuł 13.
Prezydentem Rzeczypospolitej zostaje kandydat, na którego oddano więcej niż połowę ważnie oddanych głosów.

Artykuł 14.
§. 1 W przypadku, gdy żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej większości głosów, przeprowadza się kolejną turę wyborów. Do drugiej tury wyborów przechodzą dwaj kandydaci, którzy w pierwszym głosowaniu otrzymali kolejno największą liczbę głosów.
§. 2 W przypadku, gdy do wyborów zgłosi się jeden kandydat głosowanie odbywa się tylko nad jego kandydaturą. Kandydat zostaje Prezydentem Rzeczypospolitej, jeśli ponad połowa ważnie oddanych głosów opowie się za jego kandydaturą. W razie nie uzyskania tej większości, stosuje się procedurę przewidzianą w §. 3
§. 3 W przypadku, gdy nie zgłosi się żaden kandydat w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej, Przewodniczący Rady Narodowej w terminie 2 dni ogłasza nowe wybory i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający w ciągu 14 dni od upływu terminu zgłaszania kandydatów.

Artykuł 15.
W przypadku gdyby przed zakończeniem wyborów jeden z kadydatów zmarł lub utracił prawa wyborcze, wybory są ponawiane, zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 16 §.3
W przypadku gdyby przed zakończeniem wyborów jeden z kadydatów zmarł lub utracił prawa wyborcze i w wyniku tego faktu w wyborach pozostałby tylko jeden kandydat, Przewodniczący Rady Narodowej w terminie 2 dni ogłasza nowe wybory i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający w ciągu 14 dni od upływu terminu zgłaszania kandydatów.

Rozdział V
Wybory posłów do Rady Narodowej


Artykuł 16.
Rada Narodowa liczy 5 posłów, a jej kadencja wynosi 4 miesiące.

Artykuł 17.
§. 1 Kandydaci na posłów do Rady Narodowej zgłaszają się sami, lub zgłaszają ich komitety wyborcze.
§. 2 Komitet wyborczy może stworzyć grupa co najmniej 3 obywateli oraz partia polityczna.

Artykuł 18.
§. 1 Lista wyborcza zawiera nazwiska wszystkich, którzy z tej listy startują.
§. 2 Wyborca, oddając głos na kandydata z danej listy, głosuje zarazem na jego listę wyborczą.
§. 3 Kandydaci zgłoszeni przez ten sam komitet wyborczy startują z tej samej listy wyborczej.
§. 4 Kandydaci, którzy zgłosili się sami (kandydaci niezależni) decydują, czy startują z listy wyborczej istniejącego komitetu wyborczego za zgodą tego komitetu, czy z listy wspólnej dla kilku kandydatów niezależnych za zgodą startujących z tej listy, czy z własnej listy wyborczej.
§. 5 Kolejność nazwisk na liście wyborczej ustalają wystawiający daną listę.

Artykuł 19.
§. 1 Posłem z danej listy wyborczej zostaje kandydat, który otrzymał najwięcej głosów spośród kandydatów tej listy. W razie równości otrzymanych głosów, posłem zostaje kandydat z wyższego miejsca na liście wyborczej.
§. 2 Liczbę miejsc w Radzie Narodowej przypadającą danej liście wyborczej otrzymuje się dzieląc liczbę głosów ważnych oddanych na tę listę przez liczbę wszystkich ważnie oddanych głosów, a otrzymany iloraz mnożąc przez liczbę wszystkich miejsc w Radzie Narodowej. Uzyskanej częsci ułamkowej, zwanej dalej resztą, nie bierze się pod uwagę.
§. 3 Miejsca nieobsadzone przy zastosowaniu powyższej procedury przypadają tym listom wyborczych, których reszta jest najwyższa, po jednym miejscu na każdą listę.
§. 4 W razie równości uzyskanych reszt, mandat przypada tej liście, której kandydat, który nie dostał się do Rady Narodowej po zastosowaniu procedur opisanych w §§. 2-3, uzyskał najwyższy wynik indywidualny.
§. 5 W razie równości wyników indywidualnych kandydatów z danych list, mandat przypada tej liście, która na podstawie poprzednich procedur nie otrzymała żadnego miejsca w Radzie Narodowej.
§. 6 Gdyby i to nie rozstrzygnęło, decyduje losowanie.

Artykuł 21.
W przypadku, gdy liczba kandydatów nie przewyższa liczby miejsc w Radzie Narodowej, wybory nie są przeprowadzane, a mandat otrzymują wszyscy kandydaci.

Artykuł 22.
§. 1 Wybory uzupełniające do Rady Narodowej przeprowadza się gdy liczba posłów w Radzie Narodowej spadnie poniżej 5.
§. 2 Wybory uzupełniające do Rady Narodowej ogłaszane są i przeprowadzane na zasadach ogólnych.
§. 3 Gdyby liczba posłów w Radzie Narodowej spadła poniżej 3, a przeprowadzenie wyborów uzupełniających nie byłoby możliwe, Prezydent Rzeczypospolitej ogłosi stan wyjątkowy.

Rozdział VI
Wybory samorządowe


Artykuł 23.
Kadencja burmistrza trwa 4 miesiące.

Artykuł 24.
§. 1 Kandydaci na burmistrza zgłaszają się sami lub zgłaszają ich komitety wyborcze.
§. 2 Komitet wyborczy może stworzyć grupa co najmniej 3 obywateli uprawnionych do głosowania na terenie danej gminie oraz partia polityczna.

Artykuł 25.
Burmistrzem zostaje kandydat, na którego oddano więcej niż połowę ważnie oddanych głosów.

Artykuł 26.
§. 1 W przypadku, gdy żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej większości głosów, przeprowadza się kolejną turę wyborów. Do drugiej tury wyborów przechodzą dwaj kandydaci, którzy w pierwszym głosowaniu otrzymali kolejno największą liczbę głosów.
§. 2 W przypadku, gdy do wyborów zgłosi się jeden kandydat głosowanie odbywa się tylko nad jego kandydaturą. Kandydat zostaje burmistrzem, jeśli ponad połowa ważnie oddanych głosów opowie się za jego kandydaturą. W razie nie uzyskania tej większości, stosuje się procedurę przewidzianą w §. 3
§. 3 W przypadku, gdy nie zgłosi się żaden kandydat w wyborach na burmistrza, Minister Spraw Wewnętrznych w terminie 2 dni ogłasza nowe wybory i wyznacza je na dzień wolny od pracy, przypadający w ciągu 7 dni od upływu terminu zgłaszania kandydatów. Do czasu przeprowadzenia wyborów obowiązki burmistrza pełni komisarz wskazany przez Przewodniczącego Rady Rządowej.

Artykuł 27.
W przypadku gdyby przed zakończeniem wyborów jeden z kadydatów zmarł lub utracił prawa wyborcze, wybory są ponawiane, zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 27 §.3

Artykuł 28.
Zgromadzenie Gminne liczy 3 członków, a jego kadencja wynosi 4 miesiące.

Artykuł 29.
W przypadku, gdy liczba uprawnionych do głosowania na terenie danej gminy nie przekracza 8, wybory do Zgromadzenia Gminnego nie są przeprowadzane, a Zgromadzenie Gminne tworzą wszyscy uprawnieni do głosowania za wyjątkiem burmistrza gminy.

Artykuł 30.
Wybory i wybory uzupełniające do Zgromadzenia Gminnego przeprowadzane są analogicznych zasadach jak wybory do Rady Narodowej.

Rodział VII
Przepis końcowe


Artykuł 31.
Uchyla się Ustawę o ordynacji wyborczej z dnia 17 września 2009 roku (KPRE/U/12/09; Lex Luczakiana de electionibus) wraz z późniejszymi zmianami.

Artykuł 32.
Ustawa wchodzi w życie w dniu ogłoszenia.


Ponieważ w trakcie debaty zgłoszono wiele poprawek, naniosłem je dla jasności na treść projektu. Sprawy sporne zaznaczone są kolorem.

Przystępujemy do głosowania:
I. Kto z Panów jest za przyjęciem zasadniczego tekstu ustawy?
II. Kto z Panów jest za przyjęciem do zasadniczego tekstu ustawy poprawki nr. 1, zaznaczonej kolorem czerwonym?
III. Kto z Panów jest za przyjęciem do zasadniczego tekstu ustawy poprawki nr. 2 - wykreślenie §. 3 w ART. 22 (już wedle nowej numeracji)

I. - uti rogas
II. - antiquo
III. - antiquo
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Czw 6:50, 02 Wrz 2010 Powrót do góry

I - uti rogas
II - uti rogas
III - uti rogas
Zobacz profil autora
Cheewazz Khadil
Administracja państwowa



Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 589 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Czw 12:24, 02 Wrz 2010 Powrót do góry

1- uti rogas
2- uti rogas
3- uti rogas
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Pią 16:03, 03 Wrz 2010 Powrót do góry

KOR przyjął ordynację wraz ze wszystkimi poprawkami.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie GMT