Forum Stare Forum Rzeczypospolitej Eskwilińskiej Strona Główna FAQ Użytkownicy Szukaj Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj Rejestracja
Stare Forum Rzeczypospolitej Eskwilińskiej
nowa strona i forum: www.eskwilinia.tnb.pl
 Ustawa o pomocy społecznej Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Adam de Sigmund
Najwyższe władze państwowe



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 806 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Czw 21:20, 07 Paź 2010 Powrót do góry

Ustawa
z dnia .... o pomocy społecznej.




Rozdział 1
Zasady ogólne i zakres podmiotowy ustawy


Art. 1.
§1 Ustawa określa:
- zadania w zakresie pomocy społecznej;
- rodzaje świadczeń z pomocy społecznej oraz zasady i tryb ich udzielania;
- organizację pomocy społecznej;
- zasady i tryb postępowania kontrolnego w zakresie pomocy społecznej.

Art. 2.
§1 Pomoc społeczna jest instytucją polityki społecznej państwa, mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości.
§2 Pomoc społeczną organizują organy administracji rządowej i samorządowej, współpracując w tym zakresie, na zasadzie partnerstwa, z organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołem Rotriańsko-Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi.

Art. 3.
§1 Pomoc społeczna wspiera osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwia im życie w warunkach odpowiadających godności człowieka.
§2 Zadaniem pomocy społecznej jest zapobieganie sytuacjom, o których mowa w art. 2 ust. 1, przez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem.
§3 Rodzaj, forma i rozmiar świadczenia powinny być odpowiednie do okoliczności uzasadniających udzielenie pomocy.
§4 Potrzeby osób i rodzin korzystających z pomocy powinny zostać uwzględnione, jeżeli odpowiadają celom i mieszczą się w możliwościach pomocy społecznej.

Art. 4.
Osoby i rodziny korzystające z pomocy społecznej są obowiązane do współdziałania w rozwiązywaniu ich trudnej sytuacji życiowej.

Art. 5.
Prawo do świadczeń z pomocy społecznej, jeżeli umowy międzynarodowe nie stanowią inaczej, przysługuje osobom posiadającym obywatelstwo eskwilińskie mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Eskwilińskiej;

Art. 6.
§1 Pomocy społecznej udziela się osobom i rodzinom w szczególności z powodu:
- ubóstwa;
- sieroctwa;
- bezdomności;
- bezrobocia;
- niepełnosprawności;
- długotrwałej lub ciężkiej choroby;
- przemocy w rodzinie;
- bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
- zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej;
- klęski żywiołowej lub ekologicznej.

Art. 7.
§1 Prawo do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, przysługuje:
- osobie samotnie, której dochód nie przekracza kwoty 450 auro, .
- rodzinie, której dochód nie przekracza sumy 800 auro
- osobom których dotknęła klęska żywiołowa lub znaczące zdarzenie losowe
§2 Rada gminy, w drodze uchwały, może podwyższyć kwoty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uprawniające do zasiłków okresowego i celowego.
§3 W przypadku uzyskiwania dochodu w walucie obcej, wysokość tego dochodu ustala się według średniego kursu Narodowego Banku Eskwilińskiego z dnia wydania decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia z pomocy społecznej.

Art. 8.
§1 Kryteria dochodowe podlegają weryfikacji co 6 miesięcy, z uwzględnieniem wyniku badań progu interwencji socjalnej. Badania progu interwencji socjalnej dokonuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych lub zobligowany przez MSW urząd administracyjny (może być regionalny).
§2 Jeśli w danym roku kalendarzowym kwota kryterium dochodowego osoby samotnej i kwota dochodu na osobę w rodzinie będzie równa lub niższa niż minimum egzystencji, Gubernator może wystąpić do Rady Ministrów z wnioskiem o zweryfikowanie kwot kryteriów dochodowych.

Art. 9.
Przy ustalaniu prawa do zasiłków stałego i okresowego w składzie rodziny uwzględnia się dzieci wychowywane przez rodziców, które nie ukończyły 18 roku życia lub nadal się uczą.

Art. 10.
§1 W przypadku stwierdzenia przez pracownika socjalnego marnotrawienia przyznanych świadczeń, ich celowego niszczenia lub korzystania w sposób niezgodny z przeznaczeniem bądź marnotrawienia własnych zasobów finansowych może nastąpić ograniczenie świadczeń, odmowa ich przyznania albo przyznanie pomocy w formie świadczenia niepieniężnego.
§2 Brak współdziałania osoby lub rodziny z pracownikiem socjalnym w rozwiązywaniu trudnej sytuacji życiowej, odmowa zawarcia kontraktu socjalnego ( który zobowiązuje rodziców do natychmiastowego przyjęcia któreś z ofert pracy dostępnych na rynku lub w Urzędzie Pracy ), niedotrzymywanie jego postanowień, nieuzasadniona odmowa podjęcia pracy przez osobę bezrobotną lub nieuzasadniona odmowa podjęcia leczenia odwykowego w zakładzie lecznictwa odwykowego przez osobę uzależnioną, mogą stanowić podstawę do odmowy przyznania świadczenia, uchylenia decyzji o przyznaniu świadczenia lub wstrzymania świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej.

Art. 11.
W przypadku stwierdzonych przez pracownika socjalnego dysproporcji między udokumentowaną wysokością dochodu a sytuacją majątkową osoby lub rodziny, wskazującą, że osoba ta lub rodzina jest w stanie przezwyciężyć trudną sytuację życiową, wykorzystując własne zasoby majątkowe, w szczególności w przypadku posiadania znacznych zasobów finansowych, wartościowych przedmiotów majątkowych lub nieruchomości, można odmówić przyznania świadczenia.

Art. 12.
§1 Osobie odbywającej karę pozbawienia wolności nie przysługuje prawo do świadczeń z pomocy społecznej.
§2 Osobie tymczasowo aresztowanej zawiesza się prawo do świadczeń z pomocy społecznej. Za okres tymczasowego aresztowania nie udziela się świadczeń.

Rozdział 2
Zadania pomocy społecznej


Art. 13.
§1 Pomoc społeczna polega na:
- przyznawaniu i wypłacaniu przewidzianych ustawą świadczeń;
- pracy socjalnej;
- prowadzeniu i rozwoju niezbędnej infrastruktury socjalnej;

Art. 14.
§1 Obowiązek zapewnienia realizacji zadań pomocy społecznej spoczywa na jednostkach samorządu terytorialnego oraz na organach administracji rządowej w zakresie ustalonym ustawą.
§2 Gmina i Gubernia, obowiązane zgodnie z przepisami ustawy do wykonywania zadań pomocy społecznej, nie mogą odmówić pomocy osobie potrzebującej, mimo istniejącego obowiązku osób fizycznych lub osób prawnych do zaspokajania jej niezbędnych potrzeb życiowych.
Art. 15.
§1 Do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy:

- udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych;
- dożywianie dzieci;

Rozdział 3
Zasiłki i usługi

Art. 16.
§1 Świadczeniami z pomocy społecznej są:
a) świadczenia pieniężne:
- zasiłek stały,
- zasiłek okresowy,
- zasiłek celowy,
- zasiłek i pożyczka na ekonomiczne usamodzielnienie,
- pomoc na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki,
b) świadczenia niepieniężne:
- praca socjalna,
- poradnictwo specjalistyczne,
- schronienie,
- posiłek,
- niezbędne ubranie,
Art. 16.
Zasiłek stały przysługuje:
- pełnoletniej osobie samotniej, całkowicie niezdolnej do pracy z powodu wieku lub niepełnosprawności, jeżeli jej dochód jest niższy od kryterium dochodowego osoby samotnej;
- pełnoletniej osobie pozostającej w rodzinie, całkowicie niezdolnej do pracy z powodu wieku lub niepełnosprawności, jeżeli jej dochód, jak również dochód na osobę w rodzinie są niższe od kryterium dochodowego na osobę w rodzinie.

Art. 17.
Zasiłek okresowy przysługuje w szczególności ze względu na długotrwałą chorobę, niepełnosprawność, bezrobocie,
- osobie samotnie gospodarującej, której dochód jest niższy od kryterium dochodowego osoby samotnej;
- rodzinie, której dochód jest niższy od kryterium dochodowego rodziny.
Art. 18.
§1 W celu zaspokojenia niezbędnej potrzeby bytowej może być przyznany zasiłek celowy.
§2 Zasiłek celowy może być przyznany w szczególności na pokrycie części lub całości kosztów zakupu żywności, leków i leczenia, opału, odzieży, niezbędnych przedmiotów użytku domowego.

Rozdział 4
Nadzór i kontrola


Art. 19.
Gubernator w związku z przeprowadzanym postępowaniem nadzorczym i kontrolnym ma prawo do:
- żądania informacji, dokumentów i danych, niezbędnych do sprawowania nadzoru i kontroli;
- swobodnego wstępu w ciągu doby do obiektów i pomieszczeń jednostki kontrolowanej;
- przeprowadzania oględzin obiektów, majątku kontrolowanej jednostki oraz przebiegu określonych czynności objętych obowiązującym standardem;
- żądania od pracowników kontrolowanej jednostki udzielenia informacji w formie ustnej i pisemnej w zakresie przeprowadzanej kontroli;
- wzywania i przesłuchiwania świadków;
- zwrócenia się o wydanie opinii biegłych i specjalistów z zakresu pomocy społecznej.

Art. 20.
Ustawa wchodzi w życie w dniu ogłoszenia.


Ostatnio zmieniony przez Adam de Sigmund dnia Czw 21:22, 07 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Aureliusz Łuczak
Administracja państwowa



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1355 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Pią 6:17, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Debata potrwa do niedzieli do 20.
Zobacz profil autora
Aureliusz Łuczak
Administracja państwowa



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1355 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Pią 6:20, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Coś z tymi kwotami jest nie tak. Proszę ministra gospodarki jaka jest teraz średnia i minimalna kwota wynagrodzenia.
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Pią 7:55, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Panie Przewodniczący, Wysoka Izbo!
Standardowe pytanie: po co to? W jaki sposób zmieni to na lepsze RE?
Poza tym, Donie Prezydencie, kolejny raz przedstawia Don ustawę, która jest kalką ogłoszonej w polskim Dzienniku Ustaw. To nieodpowiednie z uwagi na dobro Państwa; to pójście na łatwiznę. Nie wspominając już o tym, ze polska ustawa oczywiście nie pasuje do Eskwilinii (pierwszy z brzegu przykład: nie mamy w Eskwilinii Urzędów Pracy). Ustawa o Pomocy Społecznej mogłaby pomóc tym osobom, które mają problemy finansowe (choć, jak już mówiłem, minister/premier/parlamentarzysta na zasiłku to jakiś absurd), ale tylko gdyby napisał ją Don od podstaw, tworząc ją pod kątem realiów RE.
Przypominam też o-wiadomo-jakiej sytuacji finansów. Czy wasza Ekscelencja naprawdę chce dołożyć do budżetu dodatkowe wydatki?
Zgłaszam jak na razie jedną poprawkę, choć wobec całej ustawy będę przeciw i radzę, by szanowny Wnioskodawca wycofał ją jeszcze przed rozpoczęciem głosowania.
Art. 2. par. 2.: "Pomoc społeczną organizują organy administracji rządowej i samorządowej, współpracując w tym zakresie, na zasadzie partnerstwa, z organizacjami społecznymi i pozarządowymi, kościołami, związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi." Dlaczego niby mamy wymieniać z osobna Kościół RK? Ma jakieś specjalne przywileje w RE?
Gratias.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Pią 10:59, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Też miałem zwrócić uwagę na to uprzywilejowane rotriokatolicyzmu Smile Ale z resztą uwag też się zgadzam - przepisywanie ustaw polskich, nawet jeśli wytniemy z niej połowę zapisów jest bez sensu. Ustawa w tym kształcie zupełnie nie przystaje do naszych realiów - jak np. wyobrazić sobie u nas osobę w pełni, albo choć w części, niepełnosprawną? (oczywiście nie mam tu na myśli subiektywnej oceny niektórych naszych wypowiedzi pod kątem psychiki piszącego Very Happy ). Albo gdzie u nas osoba przewlekle bezrobotna? W ogóle bezrobotna?
Można oczywiście mówić, i przyznaję, że jest to pewien argument, że ustawa jest skierowana do tej rzeczywistości fikcyjnej, ,,zewnętrznego obiegu". Ale projekt nakłada się też w skutkach na ,,obieg wewnętrzny", a będzie naprawdę trudny w praktycznym zastosowaniu.
Powtarzam za Okchamem - nie mnożmy bytów bez potrzeby.

Don Aurelu, płaca średnia wynosi nieco ponad 1000 @, a minimalna równo 800.
Zobacz profil autora
Adam de Sigmund
Najwyższe władze państwowe



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 806 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Pią 14:08, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Nie jest to kalka jak mówi Don Jaskoviakus, chociaż tekst jest z niej zaczerpnięty. Urzędy pracy i cała ustawa jest przedstawiona do tzw. obiegu zewnętrznego, całkiem przez pana Jaskoviakusa ignorowanego, niezauważalnego?
Donowie, proszę pamiętać, że był to jeden z filarów powstania wyspy- propozycje, które zakładamy także dla wielu fikcyjnych obywateli. Nie możemy ograniczać się tylko do ustaw w tzw. naszym wewnętrznym gronie. Inaczej większosć tej gry nie miałaby sensu, bo co z rządem, przetargami itp.?
Jesteśmy kołem zamachowym, ale w zamyśle realizowaliśmy to dla kogoś.
Myślmy więc chociaż częściowo w sposób ogólnospołeczny.
I tak proszę byście rozumieli moją ustawę.
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Pią 14:27, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Przyznaję, to jest pewne uzadanienie, tylko wracamy do popularnego ostatnio zaklęcia "obieg zewnętrzny". Wasza Ekscelencjo, uwagi jakie mam do tej ustawy: -1. niedopracowanie na poziomie wewnętrznym 2. kalka na poziomie zewnętrznym - dyskwalifikują ją w moich oczach. Będę przeciw.
Zobacz profil autora
Adam de Sigmund
Najwyższe władze państwowe



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 806 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Pią 17:53, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Sprawy społeczne są zawiłe i skomplikowane, dlatego uznałem za konieczne zasięgnięcie do polskiego ustawodawstwa. "Świat zewnętrzny", o którym tak mowa i tyle się słyszy a nie ma sprecyzowanych realiów (czekam na dokładne dane ministra Weremana) wydaję się jednak ważny. Od samego początku była o tym mowa i przynajmniej spora część ustaw dotyczy bardziej jego niż nas-aktywnych członków. Wiem, że wydaje się to być płowe, nawet dla mnie, ale...
Wydaje mi się, że czasem trzeba zrobić coś dla świata zew., może tak zbudujemy jakieś podstawy?
To oczywiście eksperyment, ale nie wiadomo jak się zakończy. To próba, a nie ustawa doktrynalna, jeśli będziecie mieli zastrzeżenia to zajmę się ustawą o Siłach Zbrojn. A jak nie, to czekam na postulaty, poprawki....
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Pią 20:29, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Gdyby ta ustawa miała działać tylko na zewnątrz, nie byłoby problemu. Ale co z obiegiem wewnętrznym? Jestem Sekretarzem NBE i ministrem gospodarki - jak ja mam zastosować taką ustawę? A będę przecież związany jej postanowieniami.
Zobacz profil autora
Adam de Sigmund
Najwyższe władze państwowe



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 806 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Pią 20:33, 08 Paź 2010 Powrót do góry

W razie obiegu wewnętrznego, ustawa mówi, że Minister sam nakreśla środki i rodzaje pomocy, nie musi być to pomoc pieniężna. Może być to praca, skierowanie na kurs umożliwiający przestawienie swoich umiejętności itp.
Proponuje Pan jakaś poprawkę?
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Pią 20:35, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Który to artykuł, bo chyba mi umknął.
Zobacz profil autora
Max Wereman
Administracja państwowa



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 369 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Pią 20:46, 08 Paź 2010 Powrót do góry

Donowie, ja w ogóle zastanowiłbym się nad tym "światem zewnętrznym:. Co prawda tworzę finanse, bo ogólny budżet musi być i sporządzam go szczegółowo (niedługo dodam, obiecuję), ale musimy zdecydować, czy w ogóle chcemy takiej formy gry.
Rozumiem, że Don Prezydent swoimi wypowiedziami chce sprowokować do debaty nad tym problemem?
Ja jestem za tym, że moglibyśmy spróbować chociaż coś z tym zrobić, ale nic na silę. jak nie będzie wychodziło albo za dużo roboty, zawsze można odpuścić. Nie?
Zobacz profil autora
Jaskoviakus Anonimus
Obywatel



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 1216 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skądinąd
PostWysłany: Sob 14:41, 09 Paź 2010 Powrót do góry

Jeśli kogoś to bawi... to można. Mnie osobiście nie. Ale nie to jest przedmiotem debaty?
BTW czy Przewodniczący Rady Narodowej może zarządzić debatę na forum RN, nie dotyczącą bezpośrednio żadnej konkretnej ustawy? Chyba może.
Zobacz profil autora
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051 Przeczytał: 0 tematów

PostWysłany: Sob 14:54, 09 Paź 2010 Powrót do góry

Debata nad ustawą może dotyczyć całej jej ,,otoczki", więc i sensu obiegu zewnętrznego. Nie jest to problem.
Zobacz profil autora
Adam de Sigmund
Najwyższe władze państwowe



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 806 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
PostWysłany: Nie 12:34, 10 Paź 2010 Powrót do góry

Do pana Wilczyńskiego: ptk. 3

Panowiey. Ustawa jednym problemem, ale chyba poważniejszym jest ten obieg zewnętrzny. należy go zdefiniować i określić się w kwestii jego zasad i funkcjonowania.
Ze swojej strony, powiem, że gram w inną grę- historica.pl
Abstrahując od różnic czasowych (tam jest Starożytny Rzym), chodzi o to, że postacie grające głównie rządzą (chociaż nie zawsze) i przygotowują prawa jak my tutaj, ale nad wszystkim czuwa Sędzia. To bezstronna osoba, która odgrywa rolę ogółu. ona decyduje o wypadkach losowych, konsekwencjach wprowadzanych praw i ustaw. dzięki temu jest zachowany obiektywizm i jest większa zabawa.... Ale to do nas należy zadanie czy tak tez chcemy się 'bawić". zawsze przecież z pomysłu można się wycofać....
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie GMT